Meiers Weltreisen
ReisvoorwaardenvoorMeiersWereldreizenreissoortenXMWRenPAUSDatum:oktober2020Devolgendebepalingenmaken,voorzovereffectiefovereengekomen,deeluitvandetussenuenonstesluiten pakketreisovereenkomst (hierna "reisovereenkomst" genoemd). Deze bepalingen vormen een aanvulling op de wettelijke voorschriften van §§ 651a - y BGB (Duits Burgerlijk Wetboek) en artikel 250 en 252 van de EGBGB (inleidende wet op het BGB).Afwijkingenindebetreffendereisspecificatie,evenalsindividueleovereenkomsten,hebbenvoorrangopdeze reisvoorwaarden.
1. Sluitenvandereisovereenkomst/Verplichtingvoormedereizigers
Vooralleboekingskanalen(zoalshetreisbureau,rechtstreeksbijdeorganisator,telefonisch,onlineenz.) geldt:Onze reisspecificatie en aanvullende informatie over de desbetreffende reis, voor zover beschikbaar op het moment van boeken, vormen de basis van dit aanbod. Reisagenten en dienstverleners (bijv. hotels, en vervoerders) zijn niet gemachtigd om overeenkomsten te sluiten, informatie te verstrekken of toezeggingen te doendiedeovereengekomeninhoudvandereisovereenkomstwijzigen,verdergaandandeindeovereenkomst toegezegde prestaties of in tegenspraak zijn met de reisspecificatie. Niet door ons gepubliceerde lokale brochures en hotelfolders zijn niet bindend voor onze prestatieverplichtingen, voor zover deze niet door gezamenlijke instemming over de inhoud van de reisovereenkomst tot stand zijn gekomen.Ubentverantwoordelijkvoorallecontractueleverplichtingenvandereizigersvoorwieudeboekinguitvoert, evenals voor uzelf, voor zover u deze verplichting bent aangegaan door middel van een uitdrukkelijke en separate verklaring.Indien de inhoud van onze reisbevestiging afwijkt van de inhoud van de boeking, dan doen wij u een nieuw aanbod. Deze aanbieding is tien dagen geldig. Deze vormt de basis van een nieuwe overeenkomst, voor zover wijuhebbengewezenopdeverandering,aanonzeprecontractueleinformatieverplichtingenhebbenvoldaanen u ons binnen de geldigheidstermijn uitdrukkelijke laat weten of u de aanbieding aanvaardt. Dit kan mondeling, schriftelijk of door middel van een aanbetaling.Dedooronsverstrekteprecontractueleinformatieoveressentiëlekenmerkenvandereisdiensten,dereissom en alle bijkomende kosten, de betalingsvoorwaarden, het minimum aantal deelnemers en de annuleringskosten (cf. artikel 250 § 3 lid 1, 3 t/m 5 en 7 EGBGB) wordt geen onderdeel van de reisovereenkomst indien dit uitdrukkelijk tussen de partijen is overeengekomen.Voormondeling,telefonisch,schriftelijk,digitaal(e-mail),SMSoffaxgemaakteboekingengeldt:Metdeboeking(reserveringsformulier)sluitueenbindendereisovereenkomstmetons af.De overeenkomst komt met de toezending van onze reisbevestiging tot stand. Bij of onmiddellijk na het sluiten van een overeenkomst sturen wij u een reisbevestiging op een duurzame gegevensdrager die voldoet aandewettelijkerichtlijnen(dieuinstaatsteltdeverklaringongewijzigdzo tebewarenofopteslaandatdeze voor u binnen een redelijke termijn toegankelijk is, bijv. op papier of per e-mail), tenzij u recht op een reisbevestiging in papieren vorm op grond van art. 250 § 6 lid 1 zin 2 EGBGB heeft, omdat het sluiten van de overeenkomst in gelijktijdige fysieke aanwezigheid van beide partijen of buiten een bedrijfsruimte plaatsvond.Bijboekingeninhetkadervanelektronischehandelstransacties(bv.internet,app,telemedia)geldtvoor het sluiten van de overeenkomst:Determijnvandeelektronischeboekingwordtindebetreffendetoepassingverdertoegelicht.Omuwgegevenstecorrigeren,tewissenofhetgeheleboekingsformulierteresetten,staatueen overeenkomstige correctiemogelijkheid ter beschikking, waarvan het gebruik wordt uitgelegd.Detalenvoordeuitvoeringvandeelektronischeboekingstaanaangegeven.Mochtenwijdetekstvande overeenkomstopslaan,danstellenwij udaarvanopde hoogte,evenalsvande mogelijkheid om de tekst van de overeenkomst op een later tijdstip op te vragen.Door tedrukkenopdeknop(debutton)"reserverenmetbetalingsverplichting"ofmeteenvergelijkbare formulering biedt u ons de bindende afsluiting van de reisovereenkomst aan.Wijzullendeontvangstvanuwreserveringsformulieronmiddellijklangselektronischwegbevestigen (ontvangstbevestiging).Aandeverzendingvanhetreserveringsformulierdoorhetindrukkenvandebuttonvormtvoor ugeen aanspraak op de totstandkoming.De overeenkomst komt pas tot stand nadat u onze digitale reisbevestiging hebt ontvangen. Indien de reisbevestigingplaatsvindtonmiddellijknahetindrukkenvandebutton"reserverenmetbetalingsverplichting" door een desbetreffende onmiddellijke weergave van de reisbevestiging op het beeldscherm, dan komt de reisovereenkomst tot stand met de weergave van deze reisbevestiging. In dit geval is geen tussentijdse ontvangstbevestiging nodig conform punt f), zolang u maar de mogelijkheid wordt geboden om de reisbevestigingdigitaal opteslaan en af tedrukken. Debindendeaardvandereisovereenkomstis echterniet afhankelijk van het feit of u daadwerkelijk van deze mogelijkheden gebruikmaakt.Wijwijzenerop dater conformde wettelijke voorschriften van§ 312 e.v.BGB voorop afstand afgesloten reisdiensten (dus via briefverkeer, telefoongesprekken, fax, e-mails, sms, telemedia of online diensten) geen herroepingsrecht mogelijk is, maar slechts het wettelijke recht tot terugtreding en op opzegging, in het bijzonder het terugtredingsrecht conform § 651h BGB. Het herroepingsrecht is wel van kracht wanneer de overeenkomst voor reisdiensten conform § 651a BGB buiten het officiële kantoor is afgesloten, tenzij de mondelingebesprekingenwaaropdeovereenkomstberustteruggevoerdkunnenwordenopeerdereafspraken met de klant. In dat geval bestaat er geen herroepingsrecht.
2. Betaling/Reisbescheiden
Wij en reisagenten mogen alleen betalingen van de reissom eisen of accepteren voor beëindiging van de reis, als er een effectief garantiefonds voor reisgelden bestaat en u het verzekeringsbewijs met de naam en de contactgegevens van het garantiefonds op een duidelijke, begrijpelijke en geaccentueerde manier hebt gekregen.Nahetsluitenvandeovereenkomstbentubijoverdrachtvanhetverzekeringsbewijseenaanbetaling ter hoogte van 20 % van de reissom aan ons verschuldigd. Wanneer u het verzekeringsbewijs heeft ontvangen
en ons recht tot terugtreding kan vanwege onder punt 7 genoemde reden niet meer kan worden uitgeoefend, dan dient uhetresterendebedragbinnendient28dagenvoor hetbegin vandereis aanonsoverte maken.In dereisspecificatieskanvoorbepaaldereisdiensten(bijv.voorsommigespecialevluchttarieven)sprakezijnvan een kortere betalingstermijn.Bijbetalingenpercreditcardwordthetbedragautomatischopderespectievelijkedagvanuwrekening afgeschreven.Indien de aanbetaling en/of het resterende bedrag niet binnen de overeengekomen betalingstermijn aan onsisovergemaakt,terwijlwijbereideninstaatzijndecontractueledienstennaarbehorenuittevoeren,aan onze wettelijke informatieverplichtingen hebben voldaan ener geen wettelijk of contractueel retentierecht ten gunste van u bestaat, hebben wij het recht de reisovereenkomst na aanmaning met een termijnstelling te ontbinden, waarbij de annuleringskosten conform 4.2 regel 2 t/m 4.5 voor uw rekening zijn.De reisbescheiden worden in principe ongeveer 21 dagen voor aanvang van de reis, of bij kortetermijnboekingenbinnen24 uuropgemaakt.Dereisbescheidenwordenmeestalpere-mailofingedrukte vorm verstuurd naar dereisagent waar udereisdienstenhebt geboekt of rechtstreeks naar u, afhankelijk van de overeenkomst.Bijkortetermijnboekingenvanvluchtenkaninindividuelegevalleneenbewaargevingvandereisbescheidenop de luchthaven van vertrek worden overeengekomen. Deze worden na betaling op de luchthaven overhandigd. Voor de daaruit voortvloeiende extra werkzaamheden brengen wij administratiekosten ter hoogte van 15 euro per geval in rekening.
3. Prestatiewijzigingenvoorhetbeginvande reis
Afwijkingen van wezenlijke kenmerken van de reisdiensten van de overeengekomen inhoud van de reisovereenkomst, die na het sluiten van de overeenkomst noodzakelijk worden en door ons niet te kwader trouwzijnveroorzaakt,zijnonsvoordeaanvangvandereistoegestaan,voorzoverdeafwijkingenonbeduidend zijn en geen invloed hebben op het algehele karakter van de reis.Wijzijnverplichtuonmiddellijk nakennisnamevanderedenvandewijzigingviaeenduurzame gegevensdrager (bijv. per e-mail, SMS of spraakbericht) daarover te informeren.Ingevalvaneenbelangrijkewijzigingvaneenessentieelkenmerkvaneenreisdienstof eenafwijkingvan uw bijzondere wensen die deel zijn gaan uitmaken van de reisovereenkomst, heeft u het recht om binnen een redelijke termijn die door ons gelijktijdig met de kennisgeving van de wijziging wordt gesteldofweldewijzigingteaanvaardendereisovereenkomstkosteloosoptezeggen.eenvervangendereisteeisen,indienwijeendergelijkereisaanbieden. U hebt de keuze om wel of niet op ons bericht te reageren.Wanneer unietof nietbinnendegesteldetermijnreageert,danbeschouwenwijdegemeldewijzigingals aanvaard. Wij wijzen u hierop in de verklaring conform punt 3.2.Ukuntdusmetdewijziginginstemmen,deelnameaaneenvervangendereiseisen,voorzoverwijdeze aanbieden, of de overeenkomst kosteloos opzeggen.Eventuele garantieclaims blijven van kracht. Indien wij voor de uitvoering van de gewijzigde reis of de vervangendereisvangelijkwaardigekwaliteitlagerekostenhadden,moethetverschilbedragaanuworden vergoed conform § 651m lid 2 BGB.
4. Opzeggingvandeklantvoorvertrek/Annuleringskosten
4.1 U kunt uw reisovereenkomst op ieder gewenst moment voor vertrek opzeggen. U dient dit aan ons te melden.Wanneerdereisviaeenreisagentisgeboekt,kuntudezeookdaar annuleren.Wij adviserenuomde annulering digitaal aan ons op te sturen.4.2. Als u zich voor het begin van de reis terugtrekt of als u niet opdaagt voor de reis, verliezen wij de aanspraak op de reissom. In plaats daarvan kunnen wij een redelijke schadevergoeding eisen, voor zover wij niet verantwoordelijk zijn voor de terugtrekking of indien zich op de plaats van bestemming of in de onmiddellijke omgeving daarvan buitengewone omstandighedenvoordoendie de uitvoering vandereis of het vervoer van personen naar de plaats van bestemming aanzienlijk belemmeren; omstandigheden zijn onvermijdelijkenbuitengewoonindienzijbuitenonzemachtliggenendegevolgenervanniethaddenkunnen worden voorkomen, als alle redelijke voorzorgsmaatregelen getroffen zouden zijn.4.3 Wij berekenen de schadevergoeding als een vast bedrag, waarbij wij rekening houden met de periode tussendekennisgevingvanannulering enhetbeginvandereis,deverwachtebesparingenopdekostenende verwachte inkomsten uit ander gebruik van de reisdiensten. De forfaitaire schadevergoedingen vindt u onder punt 18 van deze reisvoorwaarden.Ubehoudthetrechtomaante tonendatdepassendeschadeloosstelling dieons toekomtaanzienlijk lager is dan de gevorderde forfaitaire schadevergoeding.Wij behouden ons het recht voor om in plaats van de bovengenoemde forfaitaire schadevergoedingen een hogere, individueel berekende schadevergoeding te eisen, voor zover wij kunnen bewijzen dat wij aanzienlijk hogere kosten hebbengemaakt danhet toepasselijke forfaitaire schadevergoedingsbedrag. In dat geval zijn wij verplichtomdegevorderdeschadevergoedingmetinachtnemingvandebespaardekostenenmetaftrekvande inkomsten uit ander gebruik van de reisdiensten concreet te becijferen en te onderbouwen.Voorevt.terugbetalingenvandereissomhanterenwijeentermijnvan14dagennaontvangstvande kennisgeving van annulering.
5. Omboekingen/Plaatsvervangendedeelnemers
Nahetsluitenvandeovereenkomstheeftugeenaanspraakmeeropwijzigingen,metnamewatbetreftde reisdatum, de reisbestemming, de plaats van vertrek, de accommodatie of de wijze van vervoer (omboeking). Wanneer u toch wijzigingen wenst aan te brengen (omboeking) - indien mogelijk - ontstaan daarbij in de regel dezelfde kosten als wanneer u de overeenkomst zou opzeggen. Daarom brengen wij u dezelfde kosten in rekening als ze op het moment van omboeking voor een annulering zouden gelden. Voor andere, kleine wijzigingen berekenen wij alleen administratiekosten ter hoogte van 30 euro. U hebt wat dat aangaat het recht om aan te tonen dat de ons toekomende schadevergoeding aanzienlijk lager is dan de gevorderde administratiekosten.Ditgeldtnietalsdeomboekingnoodzakelijkisomdatwijugeen,onvoldoendeofonjuisteprecontractuele
informatiehebbenverstrektconformartikel250§3EGBGB.Indatgevalisdeomboeking gratis.Uwwettelijkerechtomconform§651eBGB(DuitsBurgerlijk Wetboek)door middelvaneenmededelingop een permanente gegevensdrager te eisen dat een derde in plaats van u de rechten en plichten uit de reisovereenkomst op zich neemt, blijft door de bovenstaande voorwaarden onaangetast. Een dergelijke verklaring dient uiterlijk 7 dagen voor vertrek door ons te zijn ontvangen.
6. Onbenutteprestaties
Indien u geen gebruik maakt van individuele reisdiensten die wij bereid en in staat waren te leveren in overeenstemming metde overeenkomstomredenen die aan u te wijten zijn danheeft ugeenrechtop een evenredigerestitutie vandereissom.Ditgeldtnietwanneer ersprake isvanredenenconformdewettelijke bepalingenm.b.t.kosteloosannulerenofopzeggenvandereisovereenkomst.Wijzullenonsinzettenomde door de dienstverleners bespaarde kosten zo spoedig mogelijk terug te betalen. Deze verplichting vervalt wanneer er sprake is van volledig irrelevante uitgaven.
7. Terugtrekkingwegenshetnietbereikenvanhetminimumaantaldeelnemers
Wijkunnende reis tot28 dagenvoor vertrek annuleren wanneer het uitgeschrevenof wettelijk vastgelegde min. aantal deelnemers niet wordt bereikt. Het min. aantal deelnemers en het tijdstip waarop u over een eventuele annulering wordt bericht, staan in de reisspecificatie en op de reisbevestiging vermeld. Wij zijn in dat gevalverplichtuonmiddellijkvanhetnietuitvoerenvandereisopde hoogte testellenenuzospoedigmogelijk de kennisgeving van annulering toe te sturen. Wanneer op een eerder tijdstip al duidelijk is dat het minimum aantal deelnemers niet bereikt wordt, zullen wij u hierover informeren.Indiendereisomdezeredennietdoorgaat,zullenwijuw reissomterugbetalen.Hiervoorhanterenwijeen termijn van 14 dagen na ontvangst van de kennisgeving van annulering.
8. Beëindigingomgedragsmatigeredenen
Wij kunnen de reisovereenkomst zonder opzegtermijn ontbinden wanneer u, ondanks onze waarschuwing(en), de uitvoering van de reis blijft verstoren of zich zodanig in strijd met de overeenkomst gedraagt, dat onmiddellijke opzegging van de overeenkomst gerechtvaardigd is. Dit geldt niet voor zover het onaangepaste gedraghetgevolgisvanhetnietnakomenvanonzeeigeninformatieverplichtingen.Indienwijdeovereenkomst beëindigen, behouden wij het recht op de reissom. Wij moeten echter wel rekening houden met de waarde van de bespaarde kosten, evenals met de voordelen die wij verkrijgen uit een ander gebruik van de niet gebruikte diensten, met inbegrip van de bedragen die aan ons worden terugbetaald door de dienstverlener(s).
9. Terugtrekkinguitdereisovereenkomstwegensonvermijdbare,buitengewoneomstandigheden
Inditverbandwordt-kortheidshalve-verwezennaardewettelijkeregelinginhetBGB,diealsvolgt: "§ 651h Annulering voor aanvang van de reis(1)Dereizigerkandeovereenkomstte allentijdevooraanvangvandereisopzeggen.Wanneerdereizigerzich uit de overeenkomst terugtrekt, dan verliest de touroperator het recht op de overeengekomen reissom. De touroperator kan echter een passende schadevergoeding eisen.[...]Inafwijkingvanlid1,regel3,kandetouroperatorgeenschadevergoedingeisenindienzichopdeplaats van bestemming of in de onmiddellijke omgeving daarvan onvermijdelijke buitengewone omstandigheden voordoen die de uitvoering van de pakketreis of het vervoer van personen naar de plaats van bestemming aanzienlijk beïnvloeden.Omstandighedenzijnonvermijdbaarenbuitengewoonwanneerdezenietonderdecontrolevallenvandepartij die zich hierop beroept en de gevolgen ervan niet had kunnen voorzien c.q. voorkomen, zelfs wanneer alle redelijke voorzorgsmaatregelen waren getroffen.Detouroperatorkanzichindevolgendegevallenvoor aanvangvandereisuitdeovereenkomst terugtrekken:1. [.]2. De touroperator is op grond van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden niet in staat om de overeenkomstuittevoeren.Indatgevaldienthijdeklantonmiddellijkvanderedenvandeannuleringopde hoogte te stellen.Wanneerdetouroperator zichuitdeovereenkomstterugtrekt,verliesthijhetrechtopdeovereengekomen reissom.Wanneerdetouroperatorvanwegeeenannuleringverplichtistotrestitutievandereissom,dienthijhier binnen 14 dagen na opzegging van de overeenkomst gehoor aan te geven.
10. Medewerkingsplichtenvandereiziger
ReisbescheidenIndienunietbinnendegesteldetermijndebenodigdereisbescheidenheeftontvangen,neemdancontactop met ons of met het reisbureau waar u de reisdiensten hebt geboekt.Meldingvaneentekortkoming/VerzoekomondersteuningWanneerdereistekortkomingenvertoont,kuntuomondersteuningverzoeken.Ditvereist-ongeachtonze primaire verplichting u bij te staan - uw medewerking. Daarom bent u verplicht dat u alles doet wat redelijkerwijs van u verwacht mag worden om een positieve bijdrage te leveren aan het oplossen van het probleem en de eventueel ontstane schade zo beperkt mogelijk te houden of totaal te voorkomen.Voor zover wij de situatie wegens een verwijtbaar verzuim inzake de melding van de tekortkoming niet hebben kunnen verhelpen, kunt u geen aanspraak maken op vermindering van de prijs conform § 651m BGB, noch op schadevergoeding conform § 651n BGB. U bent verplicht om onze lokale vertegenwoordiger onmiddellijk van de tekortkomingopdehoogtetestellen.Isergeenlokalevertegenwoordigeraanwezigen/ofdezemaaktgeendeel uit van de contractuele verplichting, neem dan contact op met de beneden aangegeven contactpersonen of het contactpunt. Meer informatie over de beschikbaarheid van onze lokale vertegenwoordiger en/of ons plaatselijke contactpunt vindt u in de reisbevestiging en/of -bescheiden.Vermeldaltijddeindereisbescheidenvermeldedossier-/reisnummers,dereisbestemming(en)en-data. U kunt met uw klachtmelding ook terecht bij de reisagent waar u de diensten hebt geboekt.Onzelokalevertegenwoordigerisvoordeafhandelinggemachtigd,inzoverrediemogelijkis.Hijisechterniet bevoegd om claims te erkennen.Termijnstellingvooropzegging
Indien u de reisovereenkomst op grond van een in § 651i lid 2 BGB (Duits Burgerlijk Wetboek) beschreven gebrekbijdereis,voorzoverditvanbetekenisis,overeenkomstig§651lBGB(DuitsBurgerlijkWetboek)wilt ontbinden,moetuonseersteenredelijke termijnstellenvoorhetverhelpenvanhetgebrek.Ditgeldtnietals wij de ondersteuning weigeren of als er onmiddellijke hulp geboden is.Bagageschadeen-vertragingbijvliegreizen/Specialeregelsentermijnenvoor hetindienenvaneen verzoek om ondersteuningWij willen u erop wijzen dat u bij verlies, beschadiging en/of vertraging van bagage in combinatie met een vliegreis dit conform de luchtvaartreglementen onmiddellijk ter plaatse dient te melden aan deverantwoordelijke luchtvaartmaatschappij en een schaderapport ("P.I.R.") moet laten opmaken. Luchtvaartmaatschappijenentouroperatorskunneneenevt.terugbetalingopbasisvaninternationaleverdragen afwijzen,alshetschaderapportnietingevuld is.Ingevalvanschadeaanbagagemoethetschaderapportbinnen 7 dagen, en in geval van vertraging, binnen 21 dagen, na overhandiging worden ingediend.Bovendienmoetverlies,beschadigingofverkeerdebestemmingvanbagageonmiddellijk aanons,onze lokale vertegenwoordiger of ons contactpunt of de reisagent worden gemeld.
11. Beperkingvanaansprakelijkheid
Onzecontractueleaansprakelijkheidvoorschade,andersdanpersoonlijkletselen/ofnalatigheid,is beperkt tot driemaal de reissom.Onzeaansprakelijkheiduitonrechtmatigedaadvoorschadediegeenlichamelijk letselofseksuele zelfbeschikking betreft en niet opzettelijk werd veroorzaakt, is beperkt tot driemaal de reissom.Eventuele claims ingevolge internationale overeenkomsten of op dergelijke berustende wettelijke voorschriften,welke uitgaanbovendievandepunten11.1en11.2,blijvendoordebeperkingenonaangetast.Wij zijn niet aansprakelijk voor wanprestaties, lichamelijk letsel en materiële schade in verband met reisdiensten die slechts als diensten door derden worden geregeld (bijv. excursies, sportevenementen, theaterbezoek, tentoonstellingen), indien deze diensten in de reisbeschrijving en de reisbevestiging met vermelding van de identiteit en het adres van de bemiddelende contractpartner uitdrukkelijk als diensten van derden zijn aangeduid, en wel zo duidelijk dat deze diensten herkenbaar geen deel uitmaken van onze reisdienstenenapartwerdengeselecteerd.§§651b,651c,651wen651yBGBblijvenonverminderdvankracht. Wij zijn echter wel aansprakelijk als en voor zover voor uw schade een schending van de plicht tot informatie, verduidelijking of organisatie onzerzijds als oorzaak had.
12. Afhandelingvanvorderingen:Adressaat,informatieoverbeslechtingvanconsumentengeschillen
Vorderingenconform§651i,lid3,nr.2-7BGBmoetendooruaanonskenbaarwordengemaakt.Ukunt uw claim ook indienen bij de reisagent waar u de reisdiensten hebt geboekt. Wij adviseren om de vordering digitaal in te dienen.Wijwijzeneropdatwijnietdeelnemenaaneenvrijwilligebeslechtingvanconsumentengeschillen.Wij verwijzen voor alle reisovereenkomsten die in elektronische rechtstransacties worden gesloten naar het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting http://ec.europa.eu/consumers/odr.
13. Opmerkingoverdeaansprakelijkheidvanvervoerdersvanpassagiersover zee
Vervoerders van passagiers over zee zijn conform Verordening (EG) nr. 392/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2009 aansprakelijk in het geval van overlijden, persoonlijk letsel, verlies of beschadiging van bagage en/of voorwerpen van waarde, evenals voor mobiliteitshulpmiddelen of overige specialeuitrustingvanpassagiersmeteenbeperktemobiliteit.Meerinformatieoverdegeldendebepalingenen de rechten van de reiziger uit hoofde van deze verordening, kunt u per e-mail ontvangen via kreuzfahrten.info@dertouristik.com / Onderwerp: Aansprakelijkheid bij ongevallen.
14. Informatieplichtm.b.t.deidentiteitvandeexploiterendeluchtvaartmaatschappij
Op grond van de EU-verordening inzake het informeren van vluchtpassagiers over de identiteit van de exploiterende luchtvaartmaatschappij zijn wij verplicht u bij uw boeking te informeren over de identiteit van de exploiterende luchtvaartmaatschappij en alle luchtvervoersdiensten die in het kader van de geboekte reisworden geleverd. Wanneer de exploiterende luchtvaartmaatschappij ten tijde van de boeking nog niet is vastgesteld,zijnwijverplichtuteinformerenoverdeluchtvaartmaatschappij(en)diedevluchtwaarschijnlijk zal (zullen) uitvoeren. Wij zullen u inlichten zodra wij weten welke luchtvaartmaatschappij de vlucht zal uitvoeren. Wanneer de vlucht wordt uitgevoerd door een andere luchtvaartmaatschappij dan aanvankelijk vermeld, zullen wij u hiervan direct op de hoogte stellen.DelijstvanluchtvaartmaatschappijendiehunactiviteitenindeEUnietmogenuitoefenen(communautairelijst, vroeger bekend als de "Black List") is beschikbaar op de volgende website: http://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban/index_de.htm
15. Paspoort-,visum-engezondheidsvoorschriften
Wij informeren u / de reiziger over de algemene paspoort- en visumvereisten alsmede de gezondheidsformaliteitenvanhetlandvanbestemming,inclusiefdegeschattetermijnenvoorhetverkrijgenvan de benodigde visa vóór het sluiten van het contract, alsmede over eventuele wijzigingen hierin vóór aanvangvan de reis.U bent als enige verantwoordelijk voor de benodigde reisdocumenten, de eventuele noodzakelijke inentingenenhetnalevenvandedouane-envalutavoorschriften.Nadelendievoortvloeienuitdeniet-naleving van deze voorschriften, bijv. de betaling van annuleringskosten, zijn voor uw rekening. Dit geldt niet in voor zover wij u verwijtbaar niet, onvoldoende of onjuist hebben geïnformeerd.Wij zijn niet aansprakelijk voor de tijdige verstrekking en toezending van de nodige visa door de respectievediplomatiekevertegenwoordiging,zelfsindienuonsmetdeverkrijgingheeftbelast,tenzijwijdoor schuld onze eigen verplichtingen niet zijn nagekomen.
16. Reisverzekeringen(annuleringsverzekering,enz.)
Houdtuerrekeningmeedatde indezecatalogusgenoemde reissommenexclusiefreisannuleringsverzekering zijn (annuleringskostenverzekering en reisonderbrekingsverzekering). Als u zich voor aanvang van de reis terugtrekt, worden annuleringskosten in rekening gebracht. Een reisafbreking kan gepaard gaan met extra kosten voor de terugreis en andere bijkomende zaken. Daarom is het raadzaam de speciale all-in verzekering vandeEuropäischeReiseversicherungAG,RosenheimerStrasse116,81669München,Duitsland,aftesluiten. Deze omvat behalve een annuleringsverzekering tevens een uitgebreide reisverzekering met 24-uurs
noodoproepdienst.
17. Gegevensbescherming
Wij verzamelen persoonsgegevens wanneer u een reservering maakt, die voor de vervulling en uitvoering van de reisovereenkomst nodig zijn. Deze gegevens worden elektronisch opgeslagen, verwerkt en - voor zover noodzakelijkinhetkadervandeovereenkomst-doorgegevenaanderden,bijv.dienstverleners,zoalshotelsen luchtvaartmaatschappijen.
Als u bij de boeking van uw reis uw e-mailadres opgeeft, zullen wij dit gebruiken om u te informeren over vergelijkbarereisaanbiedingenvanonsbedrijf.Indienugeeninformatievanonswenstteontvangen,kuntute allen tijde bezwaar maken tegen de verwerking zonder verdere kosten dan de verzendkosten volgens de basistarieven. Wij zullen u hier bij ieder gebruik van uw e-mailadres voor dit doel op wijzen. U kunt al bij de boeking bezwaar maken tegen de ontvangst van commerciële e-mails.
18. Forfaitaireschadevergoedingen(ziepunt4.2en4.3)
Dehoogtevandeforfaitaireschadevergoedingisafhankelijkvandegeselecteerdereisdienstenhettijdstipvan ontvangst van uw kennisgeving van annulering. Indien u meerdere reisdiensten met individuele prijzen hebt samengesteld (bijv. vlucht en rondreis), dan wordt de schadevergoeding individueel berekend op basis van de hieronder weergegeven vaste tarieven en vervolgens opgeteld. Houd er rekening mee dat evt. toe te passen afwijkingen in de aanbestedingen voor de afzonderlijke reisdiensten voorrang hebben.
Deforfaitaireschadevergoedingenvoordeafzonderlijkereisdienstenwordenalsvolgtgedifferentieerd:
18.1Bijboekingenvoorvluchtpakkettenenalleenhotels:
t/mde42edagvoorhetbeginvandereis30%; vanaf de 41e dag 35%
vanafde29edag40% vanafde21edag50% vanafde41edag70%
vanafde6edag80%vandereissom
Organisator
MeiersWeltreisen■ EenhandelsmerkvanDERTouristikDeutschlandGmbH Emil-von-Behring-Straße 6 ■ 60439 Frankfurt
Vestigingsplaats:Keulen■Amtsgericht:KeulenHRB53152
Bedrijfsleider:Dr.IngoBurmester(spreker),MarkTantz,Stephanie Wulf